26 Şubat 2013 Salı

Yaşamak istiyorum gençliğimi yeni baştan

Cahit Sıtkının o eşsiz şiir Çetin Tekindorun seslendirmesi ile muazzam bir hal alır....
Ne yalan söyleyeyim ziyadesiyle etkilendim Abbas şiirinden ve hikayesini araştırıp paylaşmak istedim yolcularla....
Cahit Sitki askerligini yedeksubay olarak yapmak uzere birligine gider.
Birligine gittiginde boluk yazicisindan kunye defterini ister.Sirayla isimlere
bakmaktadir, bir isim dikkatini ceker. Abbas oglu Abbas..Sakat colak eli yuzunden curuge ayrilmis biridir Abbas..Talim bitiminde askerin yanina gonderilmesini
ister.Ogle saatlerinde kapi calinir.Karsisinda civan mert yigit biri selam cakip;
-Abbas oglu Abbas Emret komutanim!.. der..
Aralarinda soyle bir konusma gecer:
-Nerelisin?
-Memleket Mardin, kaza Midyat komutanim
-Sen benim emir erim olur musun?
-Sen bilirsin komutanim!.
Askere esyalarini toplamasini soyler ve kendi evinin altindaki bos yere
tasinmasini ister.Zamanla askerin zekiligi ve sicakkanliligindan etkilenir.
Abbas her sabah erkenden kalkar Cahit Sitki ' ya kahvalti hazirlar.Ogle
yemegini sormadan hazirlar.Tum ihtiyaclarini karsidan bir istek gelmeden
dusunup yerine getirir.Erkenden kalkip Cahit Sitki ' nin kiyafetlerini utuler
hazirlar ve evin temizligini yapar..
Akşamlari Cahit Sitki ' nin sevdigi yemek ve mezeleri hazirlar..Zamanla
aralarinda komutan asker iliskisinden daha guclu bir dostluk bagi olusur.
Bu saf ve temiz Anadolu cocugundaki sadakat ve temiz yurekten etkilenmiştir
Cahit Sitki.. Zaman zaman karsisina alip dertlesir ve bu Anadolu cocugunun
ruhundaki gizli seyleri kesfeder..

Aksamlari raki sofrasi kurup en guzel kizartma ve mezeleri hazirlar Abbas..
Aralarındaki duygu baglari guclenir.Boyle bir keyif gecesinde alkollu Cahit
Sitki sorar;

-Sen İstanbul ' u bilir misin Abbas?
-Bilirim komutanim..
-Orda bir Besiktas var bilir misin?
-Bilirim komutanim!. Ben orda acemi birlikteydim. .
-Orda benim bir sevgilim var..Sen bana kacirip onu getirir misin?
-Elbet komutanim!

Sabah olur Cahit Sitki bakar ki Abbas yeni asker kiyafetleri giymis
tras olmuş hazirlanmis gidiyor. Cahit Sitki sorar;
-Hayirdir Abbas neden boyle hazirlik yaptin?
-Ben istanbul'a gidecektim komutanim!..
-Ne yapacaksin sen İstanbul'da?
-Sen soyledin bana..Ben gidip sana sevgilini getirecegim!..

Gozlerindeki huznu ve gozyaslarini gizlemek istercesine arkasini donup
kapiyi carpar ve cikip gider Cahit Sitki..Fakat bu mert askerin,
yuregi sevgi dolu Anadolu cocugunun samimiyet ve sicakligindan cok
duygulanir.. Abbas'i gondermez elbet.

Aksam olur..Agac altinda raki sofrasi kurdurur ve Abbas'i karsisina oturtur.
Birlikte yer icerler ve Cahit Sitki o meshur siirini kagida doker:

Abbas
Haydi Abbas, vakit tamam;
Aksam diyordun iste oldu aksam.
Kur bakalim cilingir soframizi;
Dinsin artik bu kalp agrisi.
Su agacin golgesinde olsun,
Tam kenarinda havuzun.
Aya haber sal ciksin bu gece,
Gorunsun soyle gonlumce.
Bas kirbacı sihirli seccadeye,
Goster hukmettigini mesafeye
Ve zamana.
Katip tozu dumani,
Var git.
Boyle ferman etti Cahit,
Al getir ilk sevgiliyi Besiktas' tan;
Yasamak istiyorum gencligimi yeni bastan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...